"יצאנו דווקא בראש השנה" • נתפסו רוצחיו של אלכסנדר לבלוביץ' הי"ד

בנצי לייזרוביץ, קובי פינקלר No Comments on "יצאנו דווקא בראש השנה" • נתפסו רוצחיו של אלכסנדר לבלוביץ' הי"ד
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מאמצים רבים נעשים נגד מיידי האבנים בירושלים, ומעצרים רבים נרשמים בעקבות מידע מודיעיני. הערב (מוצ"ש) הותר לפרסום כי בפעילות של כוחות הביטחון נעצרו רוצחיו של אלכסנדר לבלוביץ' הי"ד, שנרצח בפיגוע אבנים בערב ראש השנה.

העצורים הם ארבעה צעירים בני 16-19, תושבי הכפר צור באהר שבמזרח י-ם, נושאי תעודת זהות ישראלית במעמד תושב, וכאמור הם נעצרו בחשד למעורבות בפיגוע רצח באמצעות יידוי אבנים, בערב ראש השנה תשע"ו, שבו נרצח לבלוביץ' ונפצעו שתי נשים נוספות.

הארבעה שנעצרו: מוחמד סלאח מוחמד אבו כף- יליד 1997, וליד פראס מוסטפה אטרש – יליד 1997, עבד מחמוד עבד רבו דוויאת- יליד 1996, וקטין נוסף שפרטיו אסורים לפרסום.

20150926095718

בחקירתם בשב״כ מסרו הארבעה, כי יצאו לבצע את מעשי הטרור, דווקא בראש השנה, והתמקמו כך שיוכלו ליידות אבנים על כלי הרכב החולפים בצורה מיטיבית, ולהבחין בזהותם הישראלית של נהגי הרכב.

עבד דויאת, המפגע שהשליך את האבנים אשר פגעו ברכבו של אלכסנדר לבלוביץ ז"ל, הוסיף בחקירתו כי יצא לביצוע הפיגוע כשהוא עטוי דגל חמאס, אותו קיבל במסגרת השתתפותו בעצרת "אלאקצא בסכנה" באום אל פחם טרם הפיגוע.

20150926095444

לאחר יידוי אבנים לעבר מס' כלי רכב, פגעו ברכבו של הנרצח, אשר כתוצאה מהפגיעה סטה מנתיבו, התנגש בעץ ובהמשך נפטר כתוצאה מהפגיעה הקטלנית.

לאחר שתצפתו על תוצאות הפיגוע נמלטו הארבעה מהמקום, בהמשך נפגשו, ותיאמו ביניהם גרסאות למקרה שייתפסו.

20150926095429

חקירתם של הארבעה ע"י שירות הביטחון הכללי נמשכת. חומר החקירה בעניינם יועבר לפרקליטות מחוז ירושלים לשם הגשת כתבי אישום. חברי החולייה שיחזרו את המעשה.

מהשב"כ נמסר כי "פיגוע חמור זה, על תוצאותיו הקשות, משקף את רמת האיום הגבוהה מפעילות הטרור העממי ובדגש על יידוי האבנים בירושלים, וממחיש את הצורך בהחמרת הענישה כלפי מיידי אבנים, לרבות טיפול יסודי בקטינים המעורבים בפיגועים אלה".

משפחת לבלוביץ הגיבה לאחר לכידת רוצחי אביהם: "ראשית אנו כמשפחה רוצים להודות למשטרת ישראל וכוחות הבטחון על נחישות ודבקות במטרה שהביא לתפיסת רוצחי אבינו היקר אלכסנדר לבלוביץ ז"ל".

"אבל המשימה טרם הושלמה. חשוב להחמיר בענישה של מיידי האבנים ולהביא למיצוי הדין עימם כי האבן רוצחת. אם באמצעות חקיקה ואם באמצעות מיצוי הדין עם הרוצחים ומפעילם. מדובר פה בפיגוע רצחני על רקע לאומני ואנו כמשפחה וכעם לא יכולים להקל עימם ראש", אמרו במשפחת הנרצח.



0 תגובות